tirsdag 7. februar 2012

7.februari 2012

Jag är nog ingen bra bloggare precis, det är över ett år sedan jag var här inne och bloggade :(
Men nu har jag ju min hemsida på http://www.lovsjoen.se/ , och om jag inte har så mycket att skriva om så räcker det ju att jag uppdaterar lite där.

Men det var ju rätt kul att gå in här nu och se vad jag hade för planer i början på 2011. Det blir väl oftast att det inte hinns med allt man har hoppats att hinna med.
Det som blev genomförd 2011 var i allafall:
Avelsvärderingen av New Forest hingstar i april på Grevagården. Där hade också New Forest föreningen sitt årsmöte och jag blev invald som suppleant i styrelsen!
Wanessa blev betäckt med Akrobat, Paola blev inte betäckt då brunsterna hennes strulade.
Wazabi är nu lite riden, och ska förhoppningsvis komma ordentligt igång i löpet av våren. Hon är inte betäckt, då jag ju redan har lite för många hästar. Vi var iväg på tre-års test med Wazabi på våren 2011, och det gick rätt så bra tycker jag.
Bonsai fick jag startat på två hopptävlingar (80 och 85 cm) innan han blev såld på sommaren.
Sara och Akrobat
Så har Sara (som blir 13 i år) börjat rida på våra ponnyer, och hon har varit på lite dressyrträningar med Akrobat. Han var inte ute och tävlade 2011, men hoppas att han får tävla lite i år :)
På hösten var jag igen en tur till New Forest med Svenska New Forest föreningen, och det kan ni läsa om på min hemsida.
Camilla har fått sig en stor häst, Lovis som är född 2008. Det ska bli spännande att se vad det blir av henne. Hon fick hoppdiplom på våren 2011, och även klass I på gångarter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar