fredag 12. november 2010

Fina valacken Bonsai

Bonsai köpte vi som föl i Danmark 2006, han fick bli med i transporten då vi köpte 3-åriga New Forest hingsten Vognmandgårdens Akrobat RNF 181.

Bonsai hade jag tidigare varit och tittat på när han blev bästa hingstföl i Danska New Forest föreningen-Region I. En elegant individ, som fick vara hingst fram till hösten som 3-åring. Jag visade honom för avelsvärdering 2009, men han var lite outvecklad och har ju också en ganska ridponnybetonad typ. Så poängen blev inte så höga. Han har en jättefin trav, som ännu inte är helt balancerad.....men det kommer.
Men jag bestämde mig i allafall för att kastrera honom, vi har ju allt två godkända hingstar och det räcker för mig !

Jag håller nu på med träning av Bonsai, och det går framåt. Han är till salu, och vi letar efter en ryttare som vill ha en riktig trevlig tävlings-,träning- och fritids-ponny :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar