torsdag 18. november 2010

Snart långledigt

I dag var jag först ute på en ridtur med Bonsai. Han har fått lite mycket vinterpäls nu, så han blir jättesnabbt svettig. Jag har aldrig klippt några av mina ponnyer, men det är lite jobbigt att dem blir så svettiga vid ridning på denna årstid. På lördag ska Bonsai och jag vara med på hoppträning i Eda, det blir första gången han hoppar med ryttare i ridhus. Det ska bli intressant, och jag hoppas självklart att det går jättebra.

Jag tog även en ridtur på Akrobat i dag. Jag longerade honom i går, och han var jättefin i dag. Det är lite tråkigt att jag inte hinner rida honom mera än jag gör, för han behöver tränas mycket. Han blir ganska spänd och fjantig om han står några dagar. Jag måste nog överväga vad jag ska göra med honom. Ska jag leta en duktig ponnydressyr-ryttare (nu som min dotter är 18 år) eller ska jag träna och tävla honom själv bland stora hästar ??

Var och hämtade 180 kilo Hippo Alfa kraftfoder hos en granne i dag. Smidigt när man kan hämta så nära, och mycket billigare när man får kraftfodret på bulk än att köpa på Granngården.
Och det var det jag hann med i dag innan arbete kl.15.
I morgon börjar jag 11, så det blir ingen ridning. Men sen är jag ledig fram till tisdag kl.16, så det blir nog lite ridning i helgen. Så kommer min dotter hem och ska träna och rida våran 3-åriga Paulina. Paulina ingår i min dotters projektarbete på skolan, och hon har sin egen blogg här:  Camillas blogg    :)

Härliga New Forest hingsten Vognmandgårdens Akrobat RNF 181

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar