torsdag 11. november 2010

jag provar igen

För ett bra tag sedan provade jag på att starta med att blogga. Men jag vet inte riktigt vad som hände. Jag ville skriva på norsk men fick det inte riktigt till, jag har nog varit i Sverige för länge.
Som då, och även nu kommer bloggen att handla om mitt hästliv och allt vad det innebär.
Jag blir mycket glad för kommentarer, och jag vill gärna att min svenska ska vara så korrekt som möjligt så ni får gärna rätta mig om jag skriver fel :)

På gården finns nu för tillfället 7 New Forest ponnyer och en Norsk dölehest (Nordsvensk, men det säger vi inte högt så Mats hör !). Sistnämnda är född i Norge, men om hon registreras i Sverige så blir hon nog registrerad som Nordsvensk.

Vi har även ett New Forest sto, Stackarps Paola som för tiden är uppstallad på Arvika Ridklubb. Min dotter Camilla bor i Arvika och går på Naturbruksgymnasium med hästinriktning där. Så hon har några timmar på stallen i Arvika Ridklubb. Hon rider Paola där iblant, men annars så lånar ridskolan Paola till lektionerna.
Paola kommer hem till våren, och då ska hon betäckas med våran hingst Vognmandgårdens Akrobat RNF 181.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar